BLOG

Kompozycja w fotografii krajobrazu

Dlaczego kompozycja w pejzażu jest tak ważna? Kompozycja to moim zdaniem zdecydowanie najważniejsza umiejętność, którą powinien posiąść fotograf krajobrazu. Bez tego ani rusz. Najdroższy sprzęt nie pomoże kiedy nie potrafimy sobie poradzić z okiełznaniem fotografowanej sceny. Często zdjęcia przywiezione z plenerów rozczarowują i oglądając je na komputerze uznajemy, że w najmniejszym stopniu nie oddają emocji,

Czytaj DALEJ »
hahnel pro cube 2
Wszystkie wpisy

Przenośna elektrownia, czyli patenty na zaopatrzenie w prąd

Co z tym prądem? Postanowiłem napisać dzisiaj słowo o prądzie. W fotografii pejzażu ładowanie to temat kluczowy, nie tylko ten w herbacie. Wiele osób pyta się mnie podczas warsztatów i po prelekcjach, jak sobie z tym radzę. Wprawdzie lustrzanki z których korzystam, w przeciwieństwie do bezluster, są dla baterii łaskawe, dłuższe, kilkutygodniowe wyprawy, często wymagają

Czytaj DALEJ »
Biwak pod Averau
Historia Jednego Zdjęcia

Historia jednego zdjęcia odc. 2: Biwak pod Averau

Po odwołaniu wyprawy do Pakistanu, postanowiłem wybrać się z Łukaszem z Taterni w Dolomity na ferraty – półwspinaczkowe szlaki, ubezpieczone stalowymi ułatwieniami. Dotychczasowe wypady w te góry ograniczały się do znanych mi miejsc, które wielokrotnie odwiedzałem np. podczas warsztatów, które prowadziłem w ramach Light Guides. Ferraty dawały nadzieję na nowe kadry, zwłaszcza z uwagi na

Czytaj DALEJ »
DSC8801 1
Ciekawe patenty

Uprząż Cotton Carrier CCS-G3

Myśląc o sprzęcie w fotografii pejzażowej, od zawsze tematem numer jeden był jego transport. O ile wybór body, obiektywu, czy statywu nigdy nie był dla mnie problemem, o tyle odpowiednia logistyka podczas pleneru, jego pakowanie i przenoszenie – nie były dopracowane w 100%. Do tej pory nie znalazłem jeszcze optymalnych rozwiązań, pomimo przetestowania kilkunastu różnych

Czytaj DALEJ »
Tamron 70-200 F/2.8 G2
Sprzęt

Tamron SP 70-200mm F/2.8 VC USD G2

W fotografii krajobrazowej obiektyw 70-200 to dla mnie podstawa. Z mojego punktu widzenia jest to najwszechstronniejszy zakres ogniskowych, który najczęściej wykorzystuję fotografując góry. Gdy Tamron wypuścił na rynek 70-200 z serii G2 recenzje, które czytałem, były na tyle pozytywne, że zdecydowałem się go przetestować, mimo że korzystałem już z bardzo dobrego Nikkora 70-200 F/2.8 VR

Czytaj DALEJ »
Centrum Heydara Aliyeva, Baku
Osiągnięcia

Historia jednego zdjęcia odc. 1: Unreal

Fotografia krajobrazu – jak wygrać WKF? Fotografia krajobrazu to trudny temat. Dobre zdjęcia często wymagają nie tylko umiejętności fotograficznych, ale także odrobiny szczęścia. W 2017 roku udało mi się wygrać Wielki Konkurs Fotograficzny National Geographic fotografią przedstawiającą Centrum Heydara Aliyeva w Baku. Jak powstała zwycięska praca? Oto jej historia.

Czytaj DALEJ »
fotoferia-medal
Osiągnięcia

Fotoferia International Exhibition

Moja praca „Unreal” została nagrodzona medalem na wystawie Fotoferia International Exhibition 2014. Dziękuję za wyróżnienie! Prace nagrodzone i zaakceptowane można zobaczyć na: www.photo-exhibitions.com/index.php?pg=salon&s=FFIE2014,wyniki_konkursu Znajdziecie tam wiele dobrych fotografii, które warto zobaczyć!

Czytaj DALEJ »
Krajobraz miejski - Baku
Media

Wywiad dla oxu.az

Dzisiaj na stronie portalu oxu.az ukazał się wywiad ze mną. Wersję oryginalną w jęz. rosyjskim można zobaczyć pod adresem: http://ru.oxu.az/culture/39357 Poniżej angielskie tłumaczenie: Interview with famous Polish photographer Tomasz Przychodzień for www.oxu.az news site Tomasz, first of all give our readers some information about yourself. When did you started photography and what inspired you to make

Czytaj DALEJ »
Przewiń do góry